Hakikat gangguan sebagai Ujian

Image result for ujian hidup

TAZKIRAH RAWATAN ISLAM”

" Ustaz kenapa saya sakit ye? Adik beradik yg lain sihat je, saya je yg kena? Kenapalah orang boleh SIHIR aku?"
* soalan-soalan yg selalu di tanya oleh pesakit-pesakit semasa sesi rawatan...
Allahu Akhbar!!

Mengapa sering bertanya kenapa aku sakit? Kenapa aku di SIHIR? Kenapa keluarga aku?
Ajarlah hati kita untuk bertanya kembali, mengapa Allah yg Maha Berkuasa pilih kita utk menerima ujian dan mengizinkan ianya terjadi...dosa kita kan banyak..selalu ke kita istighfar? Taubat kita Allah terima ke? Amalan kita bagus sgt ke? Bukalah hati kita utk terima & redha dgn ujian yg Allah hantarkan ini..sekurang-kurangnya, inilah peluang kita utk di ampunkan Allah..đź“Ś
Daripada Abu Said al-Khudri r.a. Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud :
"Tidak menimpa seorang Mukmin suatu penyakit yang berpanjangan, kepayahan, sebarang jenis kesakitan, dan kesedihan malahan kedukacitaan melainkan dihapuskan sebahagian dosa-dosanya."
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

US HASSAN
DARUL MUALLIJ

1 comment:

  1. Assalamualaikum tuan..
    Beberapa tahun yg lepas benda ni mula terjadi pada diri sy yg hanya bermula dgn mimpi..kemudian demam panas dan sy terlihat seorang wanita (makcik)..selepas sy sembuh dr demam,sy mula dpt melihat lintasan2 dan bayangan yg tidak berapa jelas..semakin lama semakin jelas..keadaan ni buat sy sgt resah dan sgt tak selesa..sejak kebelakangan ni gangguan yg sy alami semakin kerap dan teruk..mohon bantuan dan penjelasan..01128682880-wan

    ReplyDelete